Thursday, April 30, 2009

penyakit

my cyg pesan, kalau x de duit, jangan sebut x de duit, nanti betol2 x de duit. cakap je kekurangan duit. jangan cakap bende2 yg x elok, nanti jadi betol2. lately saye slalu missplace barang sampai hilang barang2 tuh.jadi saya kadang2 declare diri saya ni nyanyok. kene marah lagi sbb cakap diri sendiri nyanyok. tapi betol jugak, before nih, tiap kali saya tertinggal barang atau hilang barang, saya akan cakap "adoiii...nyanyok tol la aku nih"..akibatnya..lepas2 tuh saya akan sentiasa terlupa nak ambil barang lagi, tertinggal itu, tertinggal ini, hilang itu, hilang ini.

maka, tiga hari lepas, saya telah berazam untuk tidak cakap benda2 yg x elok lagi, so everytime nak g kerje every morning, saya akan bercakap kepada diri sendiri di dalam kereta, disaksikan oleh gear, stereng, radio, break, seatbelt dan segala ahli keluarga kereta saya, saya akan cakap kuat2 " saya baik...saya cantik...saya bijak...saya hebat...saya kaya..saya marvellous..saya x nyanyok"..dan segala pujian la untuk diri sendiri. (Tidak sesuai diucapkan jika ada orang lain yg mendengar)

Dan, Alhamdulillah...sepanjang tiga hari lepas termasuk hari ni, hidup saya sangat aman dan terurus dalam segala hal. saya dah x hilang2 barang lagi, x tinggal barang2 lagi. Walaupun saya x la cantik sangat, x la bijak sangat, x la hebat sangat, x la kaya sangat n x la baik sangat, tapi yg penting hidup saya sangat terurus sekarang. Alhamdulillah.

Kalau nak citer fasal my careless, last month i lost my handphone, last week i lost my office bag (termasok charger handphone skali).so kawan2 i have changed my contact number. don't feel like to use the old number.

Think positive!

5 comments:

  1. alhamdulillah. sama la weyh. love u yoya.

    saya baik.. saya cantik.. saya kurus.. saya tak jahat.. hehehehe.. aku akan praktikkkan..

    ReplyDelete
  2. love u too tachu..

    yess..saye kuruss...tapi curvy hehe

    ReplyDelete
  3. yanadei....camne nk contact ko???

    ReplyDelete
  4. nanti aku sms ko..ko gune number lame kan..kat facebook pn ade gak ..selamber je aku letak haha

    ReplyDelete
  5. yes! always think positive

    ReplyDelete